Pros of marks
Beschreibung / Inhalt
Das Dokument behandelt die Vorzüge von Noten, insbesondere der Zahlnoten von 1 bis 5, im Vergleich zu verbalen Bewertungen. Die Autorin schildert ihre persönliche Meinung und Erfahrungen und führt verschiedene Argumente an. So seien Noten eine Belohnung für harte Arbeit und ein Anreiz für Schülerinnen und Schüler, sich zu verbessern. Im Vergleich zur verbalen Bewertung seien Noten klarer und einfacher zu verstehen sowie schwieriger zu interpretieren. Noten setzten Schülerinnen und Schüler zudem unter Druck, mehr zu lernen. Der Artikel schließt mit dem Beispiel einer siebenjährigen Schülerin, die ohne Zahlnoten nur wenig Lernanreize hatte, während sie unter einer Vertretungslehrerin mit Zahlnoten Erfolge erzielte. Die Autorin spricht sich insgesamt für das Beibehalten von Zahlnoten aus und meint, dass auch die meisten Lehrkräfte dafür seien.
Direkt das Referat aufrufen
Auszug aus Referat
Englisch - Referat: Pros of marks Today I want to tell you about the pros of number marks. That there is no misunderstanding for you: I mean with number marks the marks we have that means the marks from one to five. I am for marks because they are a payment for hard work but sometimes also for cheating but that is not the theme. In my opinion good marks are motivating for the pupil who gets them but also for the others in the class because they want to get as good marks as the best one. So marks are an incentive to the pupils. Number marks are also more motivating for the pupils than just sentences you get at verbal marking because everybody in the class wants to reach the best pupil of the class. Another pro of number marks is that it is an easy way to notify pupils and parents about the result of their children s works. They are not interpretable in more ways like verbal marking. At verbal marking there are more ways of interpreting the result of a work because the mother or father and her child would interpret the verbal marking most times in this way that it is better for the pupil but often the teacher could have meant in a different way. Most times the pupil did not make everything like this how the mother or father thought or interpreted it because it is not clear how the teacher could have meant it. But nearly always the parents or the pupil interpret the verbal marking so that they have a benefit of it. The way of judgement with number marks is also a very easy one ...
Direkt das Referat aufrufen
Autor:
OT Fgrle
Kategorie:
Englisch
Anzahl Wörter:
860
Art:
Referat
Sprache:
Englisch
Bewertung dieser Hausaufgabe
Diese Hausaufgabe wurde bislang noch nicht bewertet.
Bewerte das Referat mit Schulnoten