Advertising

Schlagwörter:
market research, product development, promotion, market, TV, commercials, Referat, Hausaufgabe, Advertising
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Beschreibung / Inhalt
Das Dokument beschäftigt sich mit dem Thema Werbung und wie sie funktioniert. Es wird erläutert, dass Werbung Menschen dazu bewegt, bestimmte Produkte zu kaufen, und wie sie Produkte den Verbrauchern ins Bewusstsein bringt. Es gibt drei Hauptbereiche, mit denen sich Marketing-Experten beschäftigen: Marktforschung, Produktentwicklung und Promotion. Marktforschung befasst sich damit, herauszufinden, ob ein Produkt benötigt wird und wer die Zielgruppe ist. Produktentwicklung kann entweder produktorientiert oder marktorientiert kategorisiert werden. Promotion ist sehr wichtig, um das Interesse der Kunden zu wecken und neue Kunden zu gewinnen. Hier werden verschiedene Werbemittel besprochen, wie Direktmailing, gedruckte Werbung und Fernsehwerbung. Es wird auch diskutiert, welche Werbezeiten am effektivsten sind und wie Werbung die Kosten von Medien wie TV und Zeitungen senken kann. Am Ende wird die Bedeutung von Werbung betont und auch die Kritik daran erwähnt.
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Auszug aus Referat
WHAT IS ADVERTISING? Every day when we watch TV or read the newspaper, we come across advertisements. Advertising persuades people to buy a certain product. It brings goods to the attention of consumers. People who are concerned with marketing deal with: 1. Market research 2. Product development 3. Promotion 1. MARKET RESEARCH The main idea of market research is, to find out whether a product is needed, whether people would buy it and what kind of people that are. These people are called TARGET GROUP. Market research is often carried out buy specialist organisations, they make market surveys and customer tests to find out preferences in design, quality, colour and taste. This information is used to decide whether to produce a product, how much it should cost and how it should be promoted. 2. PRODUCT DEVELOPMENT There are two ways of product development. On the one hand the product-oriented companies and on the other hand the market-oriented companies. Product-oriented companies invest a lot of money and time in finding new or im-proved goods to sell them on the market. This is a very risky form of product development, because companies might not sell the new goods. So they lost a lot of money. Market-oriented companies want to find out what is needed and then they try to develop new ways of production or new goods. 3. PROMOTION Promotion is very important because however good a product is, it will not find any buyers, if no one knows about it. If you want to sell a ...
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Autor:
Kategorie:
Englisch
Anzahl Wörter:
909
Art:
Referat
Sprache:
Englisch
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