Avantages and disadvantages of Advertising

Schlagwörter:
Werbung, Advertising, Advert, Referat, Hausaufgabe, Avantages and disadvantages of Advertising
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Beschreibung / Inhalt
Das Dokument beschäftigt sich mit den Vor- und Nachteilen von Werbung. Es wird diskutiert, dass Werbung auf TV ein wichtiger Einkommensquelle für TV-Sender ist und ohne Werbung Produkte viel teurer wären. Werbung informiert uns über neue Produkte oder erinnert uns an bereits bekannte Produkte. Allerdings kann Werbung auch zu einer Form von Gehirnwäsche werden. Sie schafft Bedürfnisse nach Dingen, die nicht wirklich notwendig sind und beeinflusst, was als schön und attraktiv angesehen wird. Werbung ist allgegenwärtig und stört oft das Fernsehprogramm. Die Autorin kommt zu dem Schluss, dass die negativen Aspekte der Werbung überwiegen.
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Auszug aus Referat
Advantages and ddisadvantages of Advertising Nowadays TV can´t be seen without advertising. Advertising on TV is a big source of income for the TV channels. First I want to start with the advantages. If advertising didn´t create mass markets for products, we would have to pay a lot more for many goods. An important function of advertising is that it informs people. Advertisements introduce to us new products or remind us of the ones we already know about. However, advertisements are often fun to see, because they can be very entertaining. In addition it´s a fact that many television companies couldn´t subsist without this sort of revenue. We enjoy so many broadcast programms, because of the money spent by advertisers. Nevertheless, it is important to name the disadvantages of advertising. Although, advertising absorbs millions of pounds each year, many companies don´t stop advertising and don´t reduce the price of their goods. Moreover, advertisements are persuasive and they are a form of brainwashing. For example, advertising creates demand for things we don´t really need. Furthermore, we have no choice, because we are exposed to advertising wherever we are. Advertising is present in buses, railway stations, supermarkets and so on. In addition commercials are an annoying interruption of TV programms. Worst of all is, that commercials determine the idea of what is beautiful and attractive. This makes it hard for young people to develop self-confidence and elf-esteem. ...
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Autor:
Kategorie:
Englisch
Anzahl Wörter:
313
Art:
Referat
Sprache:
Englisch
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