Coca-Cola The national soft drink

Schlagwörter:
John Pemberton, Trademark, Fanta, Pepsi Challenge, Asa Candler, Referat, Hausaufgabe, Coca-Cola The national soft drink
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Beschreibung / Inhalt
Das Dokument enthält Informationen über die Geschichte und Entwicklung von Coca-Cola seit der Erfindung des Getränks durch John Pemberton im Jahr 1886. Es enthält eine Liste der Besitzer des Unternehmens sowie eine Beschreibung der wichtigsten Persönlichkeiten, die an der Entwicklung von Coca-Cola beteiligt waren. Es wird auch die Bedeutung von Coca-Cola als Symbol für amerikanische Kultur und Freiheit beschrieben. Der Text geht detailliert auf die Entwicklung des Unternehmens ein, einschließlich der Einführung der Flaschen, der Expansion auf den globalen Markt und der Einführung neuer Produkte wie Fanta und Diet Coke. Auch die Kontroverse um die Änderung der Coca-Cola-Formel wird behandelt. Das Dokument schließt mit Informationen über die Welt der Coca-Cola sowie über deren Beteiligung an den Olympischen Spielen und anderen Veranstaltungen. Zusammenfassend kann man sagen, dass das Dokument einen umfassenden Überblick über die Geschichte von Coca-Cola bietet, von der Erfindung des Getränks bis zur Gegenwart.
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Auszug aus Referat
Coca-Cola The national soft drink Index: The history of Coca-Cola The possessors of Coca-Cola John Pemberton The inventor of Coca Cola Asa Candler The Coca-Cola King Robert Woodruff & the new Santa Claus Roberto Goizueta The man who changed the formula The Profile of Coca-Cola The mission of the Coca-Cola Company The secret ingredient Trademark Origins Environment Atlanta 1996 Attachment Coca-Cola is not only a refreshment, it s an image It is a product that evokes images of childhood, summer time, and feelings of Americana. Coca-Cola is in the same league as hot dogs, apple pie, and baseball. Coca-Cola has promised us luck since Asa Candler, who acquired the Coca-Cola Company for US- 2300, has filled the first bottle. Today it is an enterprise of 150 billions. Coca-Cola is the most famous trademark in the world. It sells feelings that are fundamental to everyone. Coca-Cola is like a religion, it sells feelings of equality (colour, appearances), companionship, friendship and refreshment. When people are together, then they are happy and drink Coca-Cola and when they drink Coca-Cola, then they are happy. Coca-Cola is a symbol for freedom. The history of Coca-Cola: There is a company which has got a secret. This secret is kept in a safe. Although everywhere in the world it is enjoyed, there have never been more than three persons who know the formula definitely. After the American Civil War America started with the reconstruction of the South and the people who were living in ...
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Autor:
Kategorie:
Englisch
Anzahl Wörter:
4533
Art:
Referat
Sprache:
Englisch
Bewertung dieser Hausaufgabe
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